December

500ste baby Menen

Op donderdag 5 december wordt de 500ste baby van 2019 geboren op campus Menen. Het meisje heet Miley Vanzype en is het eerste kindje voor trotse ouders Lennert Vanzype en Tatum Fowden uit Menen.

Miley is 49 cm groot en weegt 3.09 kg. Hoewel het aantal geboortes in België voor het zevende jaar op rij is gedaald, bleef het aantal op de kraamafdeling in Menen stijgen. Vorig jaar stond de teller op 451 bevallingen. Dat betekent een sterke groei, mede dankzij de komst van een vierde gynaecologe bij het team. Daarnaast kiezen patiënten bewust meer voor een persoonlijke begeleiding en huiselijke sfeer binnen een ziekenhuisomgeving.

Foto: Maxime Petit

AZ Delta op warmathon

Tijdens de warmste week laten ook de AZ Delta-medewerkers hun goede hart zien.

Zo namen verschillende afdelingen deel aan de warmathon, een loopwedstrijd ten voordele van een zelf gekozen goed doel. Onder het motto ‘de warmste dialyse’ zet de hemodialyse zich in voor de Vriendenkring Nierpatiënten Roeselare. Eerder hielden ze ook al verkoopacties aan het onthaal. Ook het revalidatiecentrum AZ Delta liep mee met de warmathon ten voordele van PARKILI, de vereniging voor parkinsonpatiënten.